Notícies

TMB aplica criteris de compra verda i segueix ambientalitzant la seva flota d'autobusos

03/04/2019

Estalvi de 272.000 litres de carburant i compra de 105 nous autobusos per substituir dièsels antics

 

TMB

La flota d'autobusos de TMB estalviarà els pròxims quatre anys més de 272.000 litres de combustible i deixarà d'emetre 680 tones de CO2, gas causant de l'escalfament global, gràcies als nous contractes de subministrament de pneumàtics renovats i nous adjudicats recentment, en què s'ha prioritzat l'opció més favorable per al medi ambient.

En un primer contracte, el Grupo Soledad, radicat a Elx, al País Valencià, subministrarà a l'empresa d'Autobusos de TMB 4.000 pneumàtics renovats, valorats en 560.000 euros, mentre que la segona comanda, per import de 3,6 milions d'euros, es dedicarà a 12.500 pneumàtics nous, que seran principalment de la marca Hankook.

En els quatre anys anteriors, en què Grupo Soledad va ser proveïdor de TMB, es van utilitzar més de 3.800 unitats de pneumàtics renovats, que van generar un estalvi de combustible de 258.000 litres, i es van deixar d'emetre 646 tones de CO2.

Aquest mes d'abril han entrat en servei els primers autobusos midi (de 10 metres de longitud, a mig camí del minibús i l'estàndard) fabricats en sèrie i de propulsió híbrida, és a dir, que combina un motor dièsel amb un d'elèctric per reduir emissions i consums. Es tracta dels 16 Vectia Teris, de 10 metres de longitud capaços d'iniciar la marxa amb l'impuls del motor elèctric, sense emissions i contractats per renovar la flota de les línies de proximitat amb base als centres operatius de negoci d'Horta i Ponent.

Els Vectia són híbrids del tipus sèrie, en què la tracció és sempre elèctrica (en aquest cas d'un motor Siemens de 160 kW), mentre que el motor dièsel (un Cummins de 157 kW) s'encarrega d'accionar un generador que proporciona l'electricitat. A més, té un sistema d'emmagatzematge d'energia per ultracondensadors que li permeten sortir de les parades únicament amb la tracció elèctrica, sense fums. També recupera l'energia de les frenades. Per dins, aquests midibusos tenen les característiques habituals de confort i accessibilitat dels cotxes de la flota de TMB: plataforma baixa, rampa sota la porta central, espai per a cadira de rodes, seients reservats a persones que necessiten atenció especial, climatització, carregadors USB...

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt també durant aquest mes el concurs convocat per subministrar 105 nous autobusos dins l’any 2019 per continuar la renovació, reducció de l’edat mitjana i augment de fiabilitat de la flota, integrada per 1.140 unitats.

La comanda busca també una elevació de la qualitat ambiental del material mòbil, ja que 30 dels nous vehicles seran híbrids (combinació de motor tèrmic i elèctric) que substituiran cotxes dièsel de 14 anys d’antiguitat amb l’avantatge d’uns consums i emissions inferiors. S’afegiran als 350 híbrids existents a la flota en l’actualitat (el 30%).

D’aquests 105 autobusos, 49 seran estàndard de 12 metres equipats amb motors de gas natural comprimit d’última generació, 26 seran articulats de 18 metres de longitud amb la mateixa tecnologia i 30 seran vehicles estàndard de propulsió híbrida. Tots tres lots han estat adjudicats a MAN Truck & Bus Iberia, SAU, per un import global de 34.664.700 euros més l’IVA. Segons les condicions d’adjudicació, el fabricant haurà de lliurar escalonadament les 105 unitats entre el setembre i el desembre d’aquest any.

Font i més informació al web de TMB, al web d'Innovació i a Sala de Premsa de TMB.

Subscriu-te al bulletí!