Notícies

Nova contracta de neteja i recollida de residus 2019-2027 amb criteris socials i ambientals

17/04/2018

L'eina més important per impulsar  l’Estratègia Residu Zero

Neteja_contracte

El servei de neteja i recollida de residus de l'Ajuntament de Barcelona és un dels contractes més importants del consistori, tant pel que fa a la durada com a l'import d'adjudicació. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Barcelona ha treballat amb molta anticipació en la definició dels aspectes tècnics de la contracta i en les millores que es poden incorporar. La contracta de neteja:

  • És la peça clau en la millora de la gestió dels residus municipals, i acompanya d’altres mesures de l’Estratègia Residu Zero com el pla de prevenció de residus i l’observatori de residus.
  • Ha de ser prou flexible, donada la seva durada (8+2 anys eventuals en cas de pròrroga), per integrar les noves polítiques i els canvis legislatius en matèria de residus i neteja.
  • Posa èmfasis en l’adaptació a les necessitats específiques de cada barri.
  • S’adapta als efectes del canvi climàtic i reforça aspectes de sostenibilitat com la reducció del soroll i la contaminació atmosfèrica.
  • Introdueix els nous criteris socials i ambientals de la contractació municipal.
  • Incrementa la transparència i preveu mesures més exigents de control dels adjudicataris.

La nova contracta aplicarà doncs la guia de contracta pública municipal, englobant clàusules socials com:

  • Pla d'igualtat: promoció de la dona als llocs de comandament
  • Pla de conciliació laboral
  • Pla d'Igualtat d'oportunitats i no-discriminació de les persones LGTBI
  • Seguiment de les subcontractacions amb un pla de subcontractacions per analitzar pagaments, preus, condicions, etc.
  • Mínim del 10 % dels nous contractes a empreses d'economia social

Com a novetat també, la neteja de totes les illes interiors de l'Eixample s'exclouen de la contracta i es liciten a través de d'un concurs restringit per empreses d'inserció. Pel que fa a aspectes ambientals:

  • Es reforçarà i s'ampliaran els recursos utilitzats per la millora de la qualitat ambiental de la ciutat
  • Les emissions de la flota és un paràmetre objectiu de valoració de les ofertes. Vehicles amb menys emissions, més punts. Els requeriments mínims són que els vehicles lleugers obligatòriament han de ser elèctrics i que els recol·lectors no podran ser dièsel.
  • Les emissions sonores dels vehicles de la flota és un paràmetre de valoració de les ofertes. Menys soroll, més punts.

El pressupost de licitació de la nova contracta de neteja és de 307 milions d'euros anuals i està previst que entri en vigor el novembre de 2019. Inclou els serveis de neteja i els serveis de residus i es divideix en 4 lots corresponents a 4 àmbits territorials amb una durada de 8 anys.

Font i més informació: Servei de Premsa.

Subscriu-te al bulletí!

Aquí et pots subscriure al Butlletí Ajuntament + Sostenible