Notícies

Finalitzada l'Auditoria Ambiental de la seu central de l'IMEB

12/07/2016

Com millorar els aspectes bàsics de la gestió ambiental de l'organització

IMEB

En el marc de les polítiques de sostenibilitat i del compromís municipal per combatre el canvi climàtic, l'Institut Municipal d'Educació (IMEB) va encarregar l'any passat una auditoria ambiental, per tal de conèixer els aspectes bàsics de la gestió ambiental en la seu central de Plaça Espanya i, a partir d'aquesta diagnosi, definir accions de millora.

L'Auditoria va analitzar sis àmbits (consum d'energia, consum d'aigua, consum de materials, generació de residus, emissions de CO2 i generació d'aigües residuals), així com aspectes de mobilitat, contractació de serveis i grau de compliment de la normativa ambiental. L'Auditoria va consistir en visites a les instal·lacions, mesures "in situ" i entrevistes personals. Els treballadors i treballadores de l'IMEB també van participar en aquest procés a través d'una enquesta on-line, en la qual va participar el 76% del personal. Aquesta enquesta va confirmar l'extensió de bones pràctiques habituals (tancament de llums en acabar, tancament d'aixetes, fotocòpies a doble cara, etc.), així com pautes de mobilitat molt sostenible (només un 18% fa servir cotxe o motocicleta per anar a la feina).

Tanmateix, es van identificar fins a 39 propostes de millora que, en la mida que es puguin anar implantant, ajudaran a reduir l'impacte ambiental de l'organització. Aspectes de millora com optimitzar la potència contractada, utilització de làmpades fluorescents, millorar circuits de recollida selectiva, etc.

Cuina escola bressolAmb aquesta Auditoria, i les mesures que se'n desprenguin, l'IMEB reforçarà el seu compromís ambiental, que ja té una bona concreció en experiències innovadores com la contractació d'alimentació ecològica per a les escoles bressol de la ciutat o el control del consum energètic d'aquests equipaments educatius.

 

Subscriu-te al bulletí!

Aquí et pots subscriure al Butlletí Ajuntament + Sostenible